خلاصی دیابتی ها از نیدل

محققین جایگزینی را برای تزریق انسولین یافتند که از طریق خوراکی می تواند به درمان دیابت کمک کند.

بیش از ده سال است که پرفسور Helmerhorst از دانشگاه Curtin و همکارانش بروی بیش از 3 میلیون ترکیب دارویی که از نظر نقشه ی مولکولی با انسولین برابری کند، تحقیق کردند  و بالاخره آنها ترکیبی را یافتند که  می تواند به جای تزریق انسولین بصورت خوراکی مصرف شود و دیابتی ها را از تزریق روزانه و دردناک انسولین نجات دهد.

پرفسور Helmerhorst می گوید: نوآوری ما ایجاد یک ماده ی جدید شیمیایی است، مولکول دارویی کوچکی که می تواند بصورت قرص عرضه شده و جایگزین انسولین گردد.این تحقیق در درمان دیابت انقلابی ایجاد کرده است. پرفسور Helmerhorst می افزاید: بازار ویژه ای برای مولکول دارویی آنها به منظور کمک در تأخیر وابستگی به انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 موجود است.

او می گوید: 95 درصد از مبتلایان به دیابت به دیابت نوع 2 مبتلا هستند و در سال بیش از ده بیلیون دلار صرف هزینه ی تهیه ی انسولین می کنند. در حقیقت نزدیک به یک سوم افراد مبتلا به دیابت نهایتاً نیاز به درمان با انسولین دارند.

به گفته ی دانشمندان جایگزین نمودن انسولین با ترکیب دارویی خوارکی برای تمام بیمارانی که انسولین را بطریق تزریقی یا پمپ دریافت می کنند یک آرزو است . پرفسور Helmerhorst و همکارانش در کنفرانس univation به سوالات در این زمینه پاسخ دادند.(2-3 Nov.2011)

منبع: news.in. msn.com